Bogman
Posty: 1
Rejestracja: pn 04 lut, 2019

pn 04 lut, 2019

Witam,

na wstępie pragnę zaznaczyć, iż w kwestii budowy pianina jestem laikiem.

Jestem w posiadaniu bardzo starego pianina produkcji E.F. Gruss (gdy rodzice odbierali je od poprzedniego właściciela dobrze z 15 lat temu mowa była o około 150 latach od produckji, nie za bardzo wiem gdzie mogę taką informację potwierdzić).
Pianino było wydane za darmo a jego stan dosc kiepski. Niemniej jest to piękny instrument, wymagający po prostu renowacji.
Ostatni raz kiedy był u mnie stroiciel, dowiedziałem się że pianino posiada drewnianą płytę która jest już dość mocno wyeksploatowana i jedyną szansą na następne strojenie byłaby wymiana kołków na większe ale żywotność tego rozwiązania byłaby nieznana.

I tu pojawiją się moje pytania - czy ktoś orientuje się może co do możliwości wymianay płyty w pianinie na nową? Niekoniecznie drewnianą a już na przykład metalową? Coś takiego jest w ogóle możliwe? Jeżeli tak, to do kogo się odezwać i jakie mogą być tego koszty?
Ewentualnie czy jest jakiś polecany specjalista od renowacji tak starych instrumentów?

Załączam zdjęcia pianina, w razie potrzeby mogę dodać później również zdjęcia wnętrza na tyle na ile potrafię to pianino rozebrać.

https://imgur.com/a/I44DUiM

Z góry dziękuję za pomocne informacje

Pozdrawiam
Bogusz

Holo
Posty: 129
Rejestracja: śr 02 gru, 2015

wt 05 lut, 2019