kardatka
Posty: 2
Rejestracja: pn 08 sty, 2018

pn 08 sty, 2018

Rozglądam się z jakimś niedrogim nowym pianiem i pewno przez internet będę kupowała ale zauważyłam, że przy niektórych modelach potrafią być bardzo duże rozpiętości cenowe. Rozumiem różnicę 5-10%, ale jak jest już różnica 30% to trochę dla mnie staje się podejrzane. Może ktoś mi wytłumacz skąd się biorą te różnice w sklepach internetowych?

muzyk
Posty: 33
Rejestracja: ndz 24 kwie, 2016

pn 08 sty, 2018

Generalnie każdy właściciel sklepu może sobie samodzielnie decydować o tym za ile dany towar sprzedaje chyba, że należy do jakiejś sieci lub czegoś podobnego gdzie mają ceny w ramach swojej organizacji na dane produkty jednolite. Najczęściej duże różnice w cenach dotyczą modeli starszych, gdzie jedne sklepy utrzymują pierwotną cenę np: z przed dwóch lat, a inne już porostu czyszczą magazyn i jadą po kosztach własnych. W nowych modelach takie różnice są często spowodowane daną dystrybucją, co da się zauważyć kupując np: taki sam model poza granicami naszego kraju. Często np: w Niemczech czy Czechach lub innym kraju UE można kupić taniej, ale zawsze jest to kosztem czegoś. Znajoma kupiła niedawno pianino cyfrowe zagranicą, nówka sztuka, niestety z jakąś wadą fabryczną. Ponieważ sprzęt był kupowany zagranicą, polskie serwisy gwarancji nie uznawał a sprzedawca zagraniczny też się na nią wypiął i dziewczyna ma problem. Dlatego warto się zastanowić, gdzie się kupuję, bo nie zawsze się na tym dobrze wychodzi.

monika
Posty: 1
Rejestracja: pn 08 sty, 2018

pn 08 sty, 2018

Zgadzam się z tym co napisał muzyk. Ja sama niedawno kupowałam pianino cyfrowe i też porównywałam ceny bo wiadomo, że każdy chce kupić jak najtaniej. I właśnie też miałam kupić w sklepie zagranicznym, ale kolega mnie oświecił i poinformował, że w razie jakiś problemów będę bez polskiej gwarancji. Ostatecznie zdecydowałam się na pianino casio z polskiej dystrybucji, która oferuje pewny serwis w razie problemów, a z instrumentu jestem zadowolona.

kardatka
Posty: 2
Rejestracja: pn 08 sty, 2018

wt 09 sty, 2018

Czy dobrze rozumiem, że gwarancja zależy od dystrybucji? Czy to znaczy, że jak kupię instrument zagranicą, to polski serwis go nie przyjmie?

muzyk
Posty: 33
Rejestracja: ndz 24 kwie, 2016

wt 09 sty, 2018

Oczywiście, że przyjmie ale za ewentualną naprawę będziesz musiała zapłacić. Serwis gwarancyjny działa na terenie tego kraju gdzie został zakupiony instrument. Dystrybutor na dany kraj odpowiada za serwis, więc z jakie racji ma pokrywać koszty naprawy towaru, który został zakupiony w innym kraju, bez względu na tą samą markę. Poza tym długość samej gwarancji w poszczególnych krajach też może być inna. Warto zwracać na to uwagę, bo później można być niemiło rozczarowanym.

MuzycznaAnna
Posty: 16
Rejestracja: pt 31 sie, 2018

wt 25 wrz, 2018

moim zdaniem fajnie jest zastanowić się nad pianinem uzywanym, jest osoba bodajże w Wolinie, która potrafi doprowadzać używane pianina do naprawdę stanu wręcz idealnego :) Można je poźniej kupić w Szczecinie, chyba w Artyzie :) nie znam cen i nie wiem czy dokładnie tam, ale warto sprawdzić.

Wróć do „Pianino”