maxiara
Posty: 4
Rejestracja: pn 05 mar, 2012

pn 05 mar, 2012

Hej! Zdecydowalam sie napisac na tym forum i zpytac Was o rade, gdyz jestem kompletnie zielona w tych sprawach (przynajmniej jak na razie, bo chce to szybciutko zmienic :D). Zawsze marzylam o tym, zeby nauczyc sie gry na pianinie. Uwazam, ze to najpiekniejszy instrument na swiecie, a jak tylko slysze jakis utwor grany na tymze instrumencie, przechodza mnie ciary!
Teraz moje pytanie do Was. Przede wszystkim, czy mozna sie nauczyc samemu ? Jak na poczatek chcialam kupic keyboard, zeby w ogole zobaczyc czy mi to wychodzi. Nie wiem tylko czy to dobry pomysl. Gdybym juz miala grac na keyboardzie, to tylko w brzmieniu pianina, bo nie cierpie innych "mieszanek". No wlasnie.. tylko, ze teraz nasuwa sie nastepna watpliwosc. Czy z keyboardu latwo bedzie mi przejsc na normalne pianino ? Czy nauka jest taka sama, a klawisze identyczne ? Jesli tak, to poleccie mi prosze jakis model keyboardu, ktory jak najbardziej upodabnial by sie do pianinia i oczywiscie w rozsadnej cenie.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi !:)


P.S. Przepraszam, za brak znakow, ale nie mam polskiej klawiatury.

Derry
Moderator
Posty: 68
Rejestracja: pn 17 maja, 2010

pn 05 mar, 2012

Nauczyć się grać samemu? Proszę bardzo. Ulubione piosenki sobie zagrasz. Nie powiem, że będziesz wirtuozem, ale całkiem sporo możesz się nauczyć. Jak znasz kogoś, kto gra, to mógłby tobą na początku pokierować.

Co do instrumentu - warto by wiedzieć, ile chcesz przeznaczyć na to. Oczywiście, nauczysz się na wszystkim, ale najrozsądniej byłoby kupić od razu pianino cyfrowe. Zapraszam do tematu: jaki-keyboard-wybrac-opinie-o-instrumentach-t17466-30.html . Dwa ostatnie posty opisują "problem". Wiem, że oczywiście nie każdy ma te 1000 zł w kieszeni (studia, szkoła, inne zainteresowania, rodzina, inwestycje).